MotoGP: Σε άγνωστα νερά

άγνωστα

Update: Καθυστέρηση – Βρόχινος αγώνας 

Pertamina Grand Prix (20/02/2022, 09:00) Ινδονησία

Πέρασαν 25 χρόνια από τον τελευταίο αγώνα στην Ινδονησία. Αν και είχαμε δοκιμές το Φεβρουάριο, οι οδηγοί βρίσκονται σε άγνωστα νερά.

Ήταν το μακρινό 1996 και η εποχή των 500 κυβικών εκατοστών με τους Ντούχαν, Μπάροους και Καπιρόσι να στέκονται στο βάθρο. Στα 250 νικητής είχε αναδειχθεί ο Χαράντα, ενώ στα 125 ο Τοκουντόμε.

Η έντονη πρωινή βροχόπτωση της Παρασκευής (18/03) οδήγησε τις Μοτο3 και Μοτο2 στις ΕΔ1 με βρόχινα ελαστικά. Στη συνέχει η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει και έτσι οι περισσότεροι οδηγοί του MotoGP φόρεσαν σλικ ελαστικά.

Με… φόρα από τις δοκιμές του Φεβρουαρίου μπήκε στη Mandalika ο Πολ Εσπαργκαρό, καθώς κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση. Το 1:33.499 του αρκούσε, αφού ο Ισπανός ήταν κατά 0,044 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον δεύτερο, Μιγκέλ Ολιβέιρα, και 0,079, μπροστά από τον ομόσταυλό του Μαρκ Μάρκεθ.

Με τέλειες συνθήκες είχαμε τις ΕΔ2. Η θερμοκρασία ήταν στους 31 βαθμούς κελσίου στον αέρα και 52 στην άσφαλτο. Οι Yamaha κατάφεραν να κάνουν το 1-2. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φάμπιο Κουανταράρο με 1:31.608. άφησε πίσω του για τρία δέκατα τον ομόσταυλο του Φράνκο Μορμπιντέλι. Ο Ζαρκό  βρέθηκε στην τρίτη θέση, στις ελεύθερες δοκιμές που είχαμε τη μεγαλύτερη έκπληξη. Τέσσερα από τον μεγαλύτερα ονόματα, οι Πολ Εσπαργκαρό, Μιρ, Μπανάια , και Μαρκ Μάρκεθ βρέθηκαν στην 19η, 20η, 21η, και 22η θέση αντίστοιχα.

Σε άγνωστα νερά

Οι ΕΔ3 δεν μπόρεσαν να ρίξουν…  φως στην κατάσταση των αναβατών, καθώς η βροχή που έπεσε το πρωί στην πίστα της Mandalika, δεν τους άφησε να βελτιώσουν τους χθεσινούς χρόνους. Για την ιστορία, πρώτος ήταν ο Μαρκ Μάρκεθ, με 1:34.067, ενώ πίσω του βρέθηκαν οι Μπανάια και Μπετζέκι.

Οι ΕΔ4 σημαδεύτηκαν από κόκκινη σημαία και καθυστέρηση 20 λεπτών, καθώς η Suzuki του Ρινς έπιασε φωτιά και χύθηκαν λάδια στην πίστα. Τελικά ο «Μόρμπιντο» κατάφερε να είναι ο ταχύτερος με 1:31.986, με τους Μπετζέκι και Ζαρκό ν’ ακολουθούν κατά… πόδας.

Στις ΚΑΤ1 είχαμε σύγκρουση τιτάνων. Μάρκ Μάρκεθ, Μπανάια, Πολ Εσπαργκαρό, αλλά και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020 Μιρ πάλευαν για τις δύο προνομιούχες θέσεις που θα τους έφερναν στις ΚΑΤ2. Ο Ιταλός οδηγός της εργοστασιακής Ducati έκανε το καθήκον του και  με 1.31.219 πήρε το… εισιτήριο. Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον ρούκι της Gresini Racing Ντι Τζαναντόνιο, ο οποίος «πέταξε» όλους τους υπόλοιπους εκτός.

Καταστροφική ήταν η μέρα τις Honda, καθώς ο Μαρκ Μάρκεθ οδηγώντας στα απόλυτα όρια έπεσε δύο φορές, μένοντας τελικά στην 15η θέση, ενώ μία πιο κάτω θα εκκινήσει ο Πολ Εσπαργκαρό. Όσο για τον Μιρ η 18η φαντάζει και ιδανική, καθώς δεν μπόρεσε ποτέ να βρει τις σωστές ρυθμίσεις, μέσα στο διήμερο.

Η καρδιά του πρωταθλητή

Λογαριασμό με τις pole position άνοιξε για το 2022 ο Κουανταράρο. Αν και με το καλημέρα ο Μπανάια έδειξε ότι έρχεται με φόρα από τις ΚΑΤ1, ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής με 1:31.067 κατέκτησε την πρώτη θέση και πήρε και το ρεκόρ της νέας πίστας.

Τελικά πίσω του βρέθηκαν δύο Ducati, όχι όμως οι εργοστασιακές, αλλά αυτές της Pramac. Μάρτιν και Ζαρκό ανέβηκαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, με τη δεύτερη σειρά στη σχάρα της εκκίνησης να καταλαμβάνουν οι Μπραντ Μπίντερ, Μπαστιανίνι και Μπανάια. Μη ξεχνάμε ότι ο Νοτιοαφρικάνος και ο Ιταλός είναι που έκαναν τη μεγάλη έκπληξη στο Κατάρ και τερμάτισαν στην 2η και 1η θέση αντίστοιχα. Κάτι που έχει προβλέψει το 12Xonline.gr με απόδοση μάλιστα 751!

Έβδομος ο Ολιβέιρα μπροστά από τον Ρινς με τον Μίλερ να κάνει τον ένατο καλύτερο χρόνο. Την 12αδα συμπληρώνουν οι Αλέις Εσπαργκαρό, ο ρούκι Ντι Τζιαναντόνιο και ο Μορμπιντέλι.

Άγνωστα νερά η πίστα της Mandalika, δείχνει να ευνοεί τους εν’ σειρά κινητήρες. Ο Κουανταράρο ήταν σταθερός όλο το διήμερο κι αδιαφιλονίκητο φαβορί. Με τη 10η στροφή να…παραμονεύει για όλους το ίδιο, θα δώσουμε αλλού την ευκαιρία. Ο Χόρχε Μάρτιν μπορεί να είναι μπροστά στην πρώτη στροφή και ν’ αντέξει την πίεση του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Το να βρεθεί στο βάθρο δίνει 2,60 στη Novibet. Όποιος έχει γερό «στομάχι» μπορεί και να ζητήσει και την πρωτιά του με απόδοση 10,00 στην Betshop.

Tips

  • H Ινδονησία είναι μία από τις 7 χώρες της Ασίας που έχουν φιλοξενήσει Grand Prix όλων των κατηγοριών. Οι υπόλοιπες έξι είναι οι Τουρκία, Ταϊλάνδη, Ιαπωνία, Μαλαισία, Κίνα και Κατάρ. Η Mandalika θα γίνει η 12η πίστα που έχει χρησιμοποιηθεί για αγώνες στην Ασία μέχρι τώρα.

Η πίστα «άνοιξε αυλαία» το Νοέμβριο του 2021, με την φιλοξενία του τελευταίου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbikes, καθώς και αγώνα του Asian Talent Cup.

  • Η Mandalika γίνεται επίσης η 73η διαφορετική πίστα που φιλοξενεί Grand Prix της μεγάλης κατηγορίας. Επίσης, η 30η στην οποία γίνεται αγώνας MotoGP, από τότε που εισήχθη η κατηγορία.