MotoGP: Παραμονεύουν αμμοθύελλα και Ducati

Παραμονεύουν αμμοθύελλα και Ducati

MotoGP (28/03/2021,19:35) Κατάρ Λοσέιλ 1ος αγώνας

Ο μαγικός κόσμος του Moto GP είναι ξανά στο προσκήνιο. Στην πίστα της Λοσέιλ στο Κατάρ οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου θέλουν να δείξουν τα δόντια τους. Παραμονεύουν αμμοθύελλα και Ducati.

Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται εδώ και περίπου ένα μήνα στο Κατάρ, επαληθεύτηκαν τόσο στα ελεύθερα δοκιμαστικά όσο και στις κατατακτήριες ένα και δύο. Ducati και Yamaha έδειξαν από νωρίς τις προθέσεις τους.

Στα ΕΔ1* της Παρασκευής ο Φράνκο Μορμπιντέλι με τη δορυφορική Yamaha Petronas είχε τον πρώτο χρόνο με 1’ 54.921, ενώ η ευχάριστη έκπληξη της ημέρας ήταν ο Αλέις Εσπαργκαρό. Πήρε το δεύτερο χρόνο με 1’55.046 και έδειξε ότι η Aprilia μπορεί να έχει μέλλον. Την δεκάδα έκλεισαν οι Μίλερ, Κουανταραρό, Μιρ, Βινιάλες, Ρινς, Μπανάγια, Ρόσι και Ολιβέρια. Δηλαδή, τέσσερις Yamaha, δύο Ducati, δύο Suzuki και μία KTM.

Παραμονεύουν αμμοθύελλα και Ducati

Στα ΕΔ2 η κατάσταση άλλαξε άρδην, με τις Ducati ν’ αντεπιτίθενται. Μίλερ και Μπανάγια έριξαν τους χρόνους κάτω από το 1’54 και με 1’53.387 και 1’53. 422 πήραν τις δύο πρώτες θέσεις. Τρίτη στην κατάταξη και πρώτη Yamaha αυτή του Κουανταραρό με δύο δέκατα πιο κάτω, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις συμπλήρωσαν οι Ζαρκό (Pramac Ducati), Ρινς, Βινιάλες, Μορμπιντέλι, Αλέις Εσπαργκαρό, Ρόσι και Πολ Εσπαργκαρό με Honda.

Πολύ μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε ο 11ος χρόνος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Χουάν Μιρ, ο οποίος τον άφησε εκτός της πρώτης δεκάδας. Έτσι, έπρεπε μέσα από τις Κατακτήτριες 2 να διεκδικήσει τις δύο τελευταίες θέσεις που απέμεναν για τις Κατατακτήριες 1 και φυσικά το πλασάρισμά του στην καλύτερη δυνατή θέση της σχάρας του γκριπ.

Franco Morbidelli

Στο ίδιο έργο θεατές

Στα ΕΔ3 είχαμε επανάληψη όσων διαδραματίστηκαν το μεσημέρι της Παρασκευής. Ο Ιταλοβραζιλιάνος «Μόρμπιντο» είχε τον πρώτο χρόνο με 1’54. 676. Επίτευγμα δεν το λες, καθώς ήταν σχεδόν ενάμιση δευτερόλεπτο κάτω από τον χρόνο του Μίλερ στα ΕΔ2. Δεύτερος και πάλι ο Αλέις Εσπαργκαρό με την Aprilia, ενώ τη πολύ μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε η τρίτη θέση του Λούκα Μαρίνι (ετεροθαλής αδερφός του Βαλεντίνο Ρόσι) με SKY VR46.

Στα συνδυασμένα αποτελέσματα την πρώτη, δεύτερη και τέταρτη θέση κατέκτησαν οι Μίλερ, Μπανάγια και Ζαρκό με τις εργοστασιακές και την δορυφορική Ducati αντίστοιχα. Οι Yamaha των Κουανταραρό, Βινιάλες, Μορμπιντέλι και Ρόσι είχαν την τρίτη, έκτη, έβδομη και ένατη θέση. Ο Άλεξ Ρινς με τη Suzuki του βρέθηκε στην πέμπτη θέση, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν τα αδέρφια Εσπαργκαρό με Aprilia και Honda.

Johann Zarco

Διαστημικός Ζαρκό με 362,4 χλμ.

Οι ΕΔ4 ουσιαστικά είναι μία προσομοίωση του αγώνα και οι τελικές ρυθμίσεις. Οι οδηγοί δοκιμάζουν διάφορα λίγο πριν την… τελική αναμέτρηση με το χρονόμετρο. Όσοι τουλάχιστον θα βρεθούν στην πρώτη δωδεκάδα για να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω.

Στις χθεσινές Ελεύθερες Δοκιμές 4 τα πάντα επισκιάστηκαν από το νέο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας του Γάλλου Ζαρκό. Μάλιστα, δεν το έκανε μία, αλλά δύο φορές. Πρώτα με τα 357,6 χλμ. και εν συνεχεία με 362,4 χλμ. Φυσικά πάνω στη σέλα μίας Ducati. Μπορεί να βρίσκεται στη δορυφορική Pramac, όμως διαθέτει εργοστασιακή μοτοσυκλέτα.

Για να καταλάβει κάποιος για τί διαστημικές ταχύτητες μιλάμε, τα προηγούμενα 10 παγκόσμια ρεκόρ είχαν σημειωθεί όλα στην πίστα του Μουτζέλο, όπου η ευθεία είναι μεγαλύτερη. Πραγματικά είναι απορίας άξιο τι θα συμβεί με τον «κόκκινο διάβολο» στην Ιταλική πίστα. Όσο για τη Λοσέιλ το προηγούμενο ρεκόρ το είχε ο Μάρκεθ με Honda από το 2019 με 352 χλμ. Δέκα χιλιόμετρα διαφορά στην ίδια πίστα είναι… πέρα από κάθε φαντασία.

Francesco Bagnaia

Απόλυτη τρέλα και πρώτη pole για Μπανάγια

Η απόλυτη τρέλα είναι αυτό που επικράτησε στις Κατατακτήριες 2. Όλα ξεκίνησαν… νορμάλ με Μίλερ και Κουανταραρό να κονταροχτυπιούνται για την πρώτη θέση στο γκριπ. Την αρχή έκανε ο Αυστραλός πιλότος σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ πίστας του Μάρκεθ από το 2019 με 1’53.215. Πριν προλάβει να χαρεί ήρθε να σπάσει το νέο ρεκόρ με 1’53.038.

Εκεί λοιπόν, που όλα έμοιαζαν να έχουν τελειώσει ο ομόσταβλος του Μίλερ στην Ducati Πέκο Μπανάγια ήρθε να σπάσει κυριολεκτικά τα χρονόμετρα με 1’52.722 και να κατακτήσει το νέο απόλυτο ρεκόρ πίστας. Επίσης, την τελευταία στιγμή ο Μάβερικ Βινιάλες «έκλεψε» την τρίτη θέση από τον Βαλεντίνο Ρόσι, ο οποίος ακόμα χαμογελάει έστω και από τη δεύτερη σειρά στη σχάρα εκκίνησης. Τρεις Ducati και τρεις Yamaha στις επτά πρώτες θέσεις (5ος ο Μίλερ, 6ος  ο Ζαρκό και 7ος ο Μορμπιντέλι), ενώ τις υπόλοιπες πέντε θέσεις συμπλήρωσαν οι Αλέις Εσπαργκαρό με Aprilia, οι Ρινς και Μιρ με Suzuki και οι Πολ Εσπαργκαρό και Τακάκι Νακαγκάμι με Honda.

Valentino Rossi

Ο Ρόσι για Μίλερ και αμμοθύελλα

Στα 42 του χρόνια ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία του MotoGP δε φωνάζει απλά παρών, αλλά φαίνεται ότι έχει βρει τη… νιότη του στη δορυφορική ομάδα της Yamaha. Η τέταρτη θέση στη σχάρα εκκίνησης το φωνάζει περισσότερο παρά ποτέ.

Ο Ιταλός αναβάτης πάντως ήταν ξεκάθαρος. «Η επιλογή των ελαστικών θα είναι πολύ σημαντική, διότι φαίνεται ότι την Κυριακή θα έχουμε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Το καλό είναι πως συνήθως είμαστε γρήγοροι εδώ. Το φαβορί όμως είναι οι Ducati και θα είναι δύσκολα με αυτούς. Το θέμα όμως είναι ότι κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει στο δεύτερο μισό του Αγώνα».

Τέλος, για τον αέρα που αναμένουν όλοι στην πίστα ο Ρόσι είπε: «Τα πάντα εξαρτώνται προς ποια κατεύθυνση θα είναι. Στα τεστ έφερε και πολύ άμμο στην πίστα. Θα δούμε. Δεν είναι εύκολο να πεις το τι θα συμβεί».

Mark Marquez

Η μεγάλη απουσία του Μαρκ Μάρκεθ

Αδιαμφισβήτητα τόσο την περσινή δύσκολη σεζόν (λόγω της πανδημίας), όσο και την αρχή της φετινής έχει σημαδέψει η απουσία του έξι φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Μαρκ Μάρκεθ.

Ο τραυματισμός του στο δεξί χέρι στην πρεμιέρα του περσινού πρωταθλήματος στην Ισπανία, το λάθος που ακολούθησε και τα αλλεπάλληλα χειρουργεία, είναι μερικά από τα σημεία αναφοράς.

Μετά από μια ημέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη και άλλες δύο στο Πορτιμάο, πολλοί πίστευαν ότι ο Μάρκεθ θα επιχειρούσε τουλάχιστον να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά στο Κατάρ. Ωστόσο πριν από μερικές ημέρες αποφασίστηκε να μην συμμετάσχει σε κανέναν από τους δύο αγώνες της Λοσέιλ.

Τους λόγους εξήγησε ο Αλμπέρτο Πουτζ. «Δεν θα είναι γιατί οι γιατροί πιστεύουν ότι χρειάζεται κι άλλο χρόνο για να είναι έτοιμος 100%. Στα τεστ που έκανε είχε καλή αίσθηση και ήταν γρήγορος, όμως η πίεση που θα δεχόταν το χέρι του σε ένα Grand Prix θα ήταν μεγάλη κι έτσι ακολουθήσαμε τις οδηγίες των γιατρών. Ελπίζουμε να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό και να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα, να κερδίζει αγώνες».

Παρ’ όλα αυτά παραμένει ερωτηματικό σε τι κατάσταση θα βρίσκεται. Η δουλειά του είναι… αδιαπραγμάτευτη. Αυτός είναι και ο λόγος που κατέκτησε τόσα πρωταθλήματα, απέναντι σε πολύ μεγάλους οδηγούς. Όμως τεράστιο λόγο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό παίζει και ο ψυχολογικός παράγοντας. Πόσο δε σε ένα άθλημα που η ζωή σου βρίσκεται σε δύο ρόδες.

Jack Miller

Motogp και στοίχημα

Η μεγάλη απουσία του Μαρκ Μάρκεθ έχει αλλάξει τα δεδομένα. Οι στοιχηματικές εταιρίες έχουν θέσει τον Ισπανό έξι φορές παγκόσμιο πρωταθλητή… εκτός, μέχρι νεωτέρας. Πρώτο φαβορί για τον τίτλο έχουν χρίσει τον Αυστραλό Τζακ Μίλερ με 4,50, ενώ ακολουθούν οι Φρανσέσκο Μπανάγια, Φάμπιο Κουανταραρό και Φράνκο Μπορμπιντέλι με 6,00. Ο Άλεξ Ριν της Suzuki βρίσκεται στο 6,50. Στο 7,00 ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2020 Χουάν Μιρ, ενώ από τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα ο Μάβερικ Βινιάλες δίνει 11,00.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι στα 42 του έχει απόδοση 15,00. Ακολουθούν οι Ζαρκό και Πολ Εσπαργκαρό με 21, Ολιβέιρα με 29, Αλέις Εσπαργκαρό με 41, Νακαγκάμι με 51, Μπίντερ με 67, Άλεξ Μάρκεθ με 101, Πετρούτσι με 151, Μπαστιανίνι με 251, Μάρτιν με 301, Μαρίνι με 501, Λεκουόνα με 1.001 και τέλος ο δοκιμαστής – οδηγός της Aprilia Σαβαντόρι με 1.501.

Όσον αφορά στον πρώτο αγώνα στη Λοσέιλ και το πρωτάθλημα σίγουρα θα γίνει μεγάλη μάχη. Τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα όχι γιατί Ducati και Yamaha έχουν τις πρώτες επτά θέσεις στο γκριντ, αλλά επειδή ακόμα δεν έχουμε δει τις νέες μοτοσυκλέτες σε συμπεριφορά αγώνα. Πχ δεν ξέρουμε πως θα διαχειριστούν τα λάστιχα. Μη ξεχνάμε ότι ο Μιρ πήρε τον παγκόσμιο τίτλο χάρη στην… οικονομία λάστιχου που έκανε η Suzuki στο δεύτερο μισό των αγώνων και του έδινε το πλεονέκτημα. Σημαντικό ρόλο θα παίξει και η ύπαρξη δυνατών ανέμων που αναμένεται να φέρει άμμο και σκόνη στην πίστα. Και όποιος πατήσει στο ακάθαρτο σημείο της πίστας, δύσκολα θα μείνει πάνω στη μοτοσυκλέτα του.

Πάντως δε θα πρέπει να υποτιμάει κανείς τον Μίλερ κι ας ξεκινάει από την πέμτπη θέση. Ο Τζίτζι Νταλίνια κάνει πλάκα στους ανταγωνιστές του με το νέο σύστημα κλειδώματος του μπροστινού, όταν όλοι οι άλλοι ακολουθούν την ιδέα που λανσάρισε στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Επίσης το πλεονέκτημα των «κόκκινων βολίδων» με την υψηλή τελική και το slipstream θα αναγκάζει τους αντιπάλους τους να «κάψουν» ακόμα περισσότερο λάστιχο για να τους περάσουν μέσα στις στροφές! Όταν βγουν οι αποδόσεις αν τον βρείτε μεταξύ 3,50 και 5,00 αξίζει ένα μικρό ποντάρισμα.

*ΕΔ1 (Ελεύθερα Δοκιμαστικά 1)